Keteladanan
lan keteguhan Nabiyulloh Ibrohim AS
اللهُ
اَكْبَرُ اللهُ اَكْبَرُ اللهُ اَكْبَرُ
اللهُ
اَكْبَرُ اللهُ اَكْبَرُ اللهُ اَكْبَرُ
اللهُ
اَكْبَرُ اللهُ اَكْبَرُ اللهُ اَكْبَرُ
الله اَكْبَرُ كَبِيْرًا، وَالْحَمْدُ ِللهِ
كَثِيْرًا وَسُبْحَانَ اللهِ بُكْرَةً وَأَصِيْلاً، لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَلاَ
نَعْبُدُ إِلاَّ إِيَّاهُ، مُـخْلِصِيْنَ لَهُ الدِّيْنُ وَلَوْ كَرِهَ
الْكَافِرُوْنَ، لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ، وَصَدَقَ وَعْدَهُ، وَنَصَرَ
عَبْدَهُ، وَهَزَمَ الْأَحْزَابَ وَحْدَهُ، لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَ اللهُ
اَكْبَرُ، اللهُ اَكْبَرُ وَ ِللهِ الْحَمْدُ.
الْحَمْدُ
ِللهِ الَّذِي إِيَّاهُ نَعْبُدُ، وَلَهُ نُصَلِّي وَنَسْجُدُ، وَإِلَيْهِ نَسْعَى
وَنَـحْفَدُ، نَرْجُوْ رَحْـمَتَهُ وَنَـخْشَى عَذَابَهُ، إِنَّ عَذَابَهُ الْـجِدُّ
بِالْكُفَّارِ مُلْحَقٌ، أَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ الله ُوَحْدَهُ لاَ
شَرِيْكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنَّ مُـحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ، اللهُمَّ
صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُـحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَمَنْ
وَالاَهُ.
أَمَّا
بَعْدُ : فَيَا أَ يُّهَا النَّاسُ اِتَّقُوْا رَبَّكُمْ وَاخْشَوْا يَوْماً لاَ يـَجْزِي
وَالِدٌ عَنْ وَلَدِهِ، وَلاَ مَوْلُوْدٌ هُوَ جَازٍ عَنْ وَالِدِهِ شَيْئاً،
إِنَّ وَعْدَ اللهِ حَقٌّ فَلاَ تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيَاةُ الدُّنْيَا وَلاَ
يَغُرَّنَّكُمْ بِاللهِ الْغَرُوْرُ.
Hadirin jama’ah
sholat iduladha ingkang dipun mulyaaken Allah
Wonten enjing
ingkang kebak berkah lan rohmat meniko, kito kempal keranten badhe jumenengaken
sholat Idul Adha. Nembe mawon kito ruku; lan sujud minongko wujud raos taat
kito dateng Alloh SWT. Kito agungaken asma Alloh, kito kumandangaken takbir lan
tahmid wonten ing musholla-musholla lan masjid-masjid. Takbir ingkang kito
ucapaken boten namung obahe lambe tanpo arti, ananing minongko pengakuan ing
dalem manah ingkang saget gumeteraken dateng manahipun tiyang ingkang sami iman
dateng Alloh SWT. Alloh Moho Besar, Alloh Moho Agung, boten wonten ingkang
patut dipun sembah sak lintunipun Alloh.
Pramilo lewat
mimbar meniko kawulo ngajak dateng diri kulo pribadi lan ugi dumateng hadirin
sedoyo; monggo kito taat dateng ngarso dalem Alloh ingkang Moho Agung, kito
bucal tebih-tebih raos gumedhe lan sombong ingkang saget nebihaken kito saking
rohmatipun Alloh SWT.
Nopo mawon
jabatan kito, menawi dipun bandingaken kaliyan Alloh SWT kito meniko alit tur
sanget, senaoso kito meniko gagah prakoso, sak yektosipun kito meniko apes lan
ringkih menawi dipun bandingaken kalian Alloh Kang moho kuat. Menawi kito
meniko tiyang ingkang berkuasa, gadah jabatan inggil, gadah pengaruh ageng,
ananging menawi dipun bandingaken dateng Alloh Ingkang Moho Kuwaos kito meniko
boten saget menopo-nopo.
Hadirini jamaah
ingkang dipun mulyaaken Allah
Idul Adha
ingkang rayaaken saben tanggal sedoso Dzul Hijjah meniko ugi dipun kenal kanti
sebutan Hari Raya Haji, sebab kaum muslimin ingkang nindaaken ibadah haji nembe
nglampahi rukun haji iangkang utami, inggih menko wukuf wonteng Arofah. Sedoyo
jamaah haji ngagem pakaian ihrom ingkang sarwo pethak lan boten jahitan,
ingkang disebat pakaian ihrom. Meniko nglambangaken bilih kaum muslimin meniko
sami akidahipun lan anggadhahi derajat ingkang sami, boten saget dibentenaken,
sedoyo ngrumahosi sami derajatipun, sami-sami ngeparek dateng Alloh ingkang
moho kuaos, kanthi sareng-sareng maos talbiyah:
لَبَّيْكَ اللَّهُمَّ لَبَّيْكَ ، لَبَّيْكَ لاَ
شَرِيْكَ لَكَ
Kejawi dipun
wastani riyadin haji ugi disebat ”idul qurban” riyadin kurban. Keranten Idul
adha meniko setungaling riyadin ingkang kangge mangertosi artos berkurban. Arti
kurban inggih meniko kito paring peparingan minongko raos remen dan tresno
dateng tiyang sanes sesami tiyang muslim, senahoso kito piyambak kedah
sengsoro. Tiyang sanes wau saget putranipun piyambak, tiyang sepahipun,
keluarginipun lan sedoyo tiyang Islam sebangsa setanah air. Wonten malih
pengorbanan ingkang dipun tujuaken dateng agami ingkang ateges kagem Allah SWT,
lan menikolah pengorbanan ingkang inggil derajatipun. Kados ingkang sampun
dipun tuladhaaken dening Kanjeng Nabi Ibrahim as.
Hadirin kaum
muslimin muslimat ingkang dipun mulyaaken Allah SWT
Enjing meniko
sedoyo umat Islam sak ngalam donya sami ngagungaken asmanipun Allah, sedoyo
sami ngetingalaken kebahagiaanipun, jaler, estri, sepuh enem sedoyo medal
saking dalemipun saperlu badhe jumenengaken sholat Idul Adha, utawi Idul
Qurban. Kawontenan meniko ngemutaken dateng kito sedoyo, bilih kito supados
nulodho perjuanganipun Kanjeng Nabi Ibrahim alaihis salam ingkang sampun dipun
serat wonten Al-Qur’an. Sejarah Rasul ingkang jejuluk kekasih Allah
(Kholilulloh) meniko diserat ndamel tinta emas wonten buku-buku sejarah. Sikap
tabah lan teguhipun ing dalem nglampahi perintah Allah, andadosaken Nabi
Ibrohim dados panutan umat sepanjang zaman. Dawuhipun Alloh wonten Al-Qur’an :
ôs% ôMtR%x. öNä3s9 îouqóé& ×puZ|¡ym þÎû zOÏdºtö/Î) tûïÏ%©!$#ur ÿ¼çmyètB
”Sak temene wis ono suri tauladan
kang apik kanggo sliramu ing dalem pribadine Ibrohim lan wong-wong kang
bareng-bareng melu Ibrohim (Q.S. Al-Mumtahanah: 04)
Wonten ini ayat
lintu ugi dipun sebataken bilih Nabi Ibrohim meniko dados sebutan apik utowo
dados kembang lambe nganti akhir zaman.
$oYø.ts?ur Ïmøn=tã Îû tûïÌÅzFy$#
”Ingsun abadiaken kanggene
Ibrohim (sebutan kang apik) ing kalangane wong-wong kang keri” (Q.S.
Ash-Shoffat: 108)
Ing dalem kalih
ayat meniko, cetho sanget bilih sak yektosipun Gusti Alloh sanget mulyaaken
dateng Nabi Ibrohim, sahinggo Nabi Ibrohim lah ingkang dipun juluki bapake poro
Nabi, ugi bapakipun ummatipun kanjeng Nabi Muhammad SAW.
Wonten nopo kok
Gusti Alloh ngantos semanten agenge anggenipun mulyaaken kanjeng Nabi Ibrohim? Nopo
keranten bondo?, keturunan? kekuatan? Utawi keperkasaan?. Boten niku. Nabi
Ibrohim dipun kenang ngantos akhir zaman keranten keteguhanipun nggondheli
amanah Alloh lan keikhlasanipun ngorbanaken sedoyo nopo kemawon demi Alloh SWT.
Hadirin
Rohimakululloh
Ing dalem
sejarahipun, Kanjeng Nabi Ibrohim alaihis salam meniko piyantun ingkang sukses
ing dalem nglampahi titahipun dados menungso. Sukses dakwahipun senahoso
kawontenanipun nembe susah, sukses anjagi amanah naliko sampun badhe
ngrahosaken hasilipun dakwah.
Nabi Ibrohim
naliko dakwah manggihi rintangan lan cobaan ingkang amrat. Panjenenganipun
ngadepi mengsah ingkat kiat, inggih meniko penguwaos ingkang dholim.
Panjenenganipun kedah nglampahi hukuman ingkang boten enteng lan boten mungkin
saget slamet menawi boten pikantuk izinipun Allah SWT.
Setia anjagi
garwanipun ingkang nembe ngandut putranipun. Ngrencangi garwanipun ngantos
dumugi daerah ingkang tebih sanget. Sedoyo meniko keranten naderek dhawuhipun
gusti Alloh SWT, senahoso mekaten panjenenganipun Nabi Ibrahim taksih tetep
dakwah ngajak ummat manusngso supados tetep wonten margi ingkang leres inkang
dipun ridloni Alloh SWT.
Hadiri
Rahimakumulloh..
Cobaan kados
mekaten meniko dereng sepinten ageng menggahipun kanjeng Nabi Ibrohim. Sebab
cobaan ingkang langkung amrat inggih meniko naliko nglampahi perintahipun Alloh
kedah ngorbanaken putranipun ingkang paling dipun sayangi, inggih meniko
Ismail. Ismail kedah dipun dadosaken korban kagem Alloh kanthi dipun sembelih.
Kerelaan lan keikhlasan Nabi Ibrohim mbelih putranipun menikolah ingkang terus
kito peringati ngantos sak mangke ing dalem wulan Idul Adha.
Hadirin, jamaah
ingkang dipun rahmati Alloh….
Wonten ing
zaman sak meniko, pengorbanan Nabi Ibrohom kasebat kedah tetep kito apresiasi
aken, kito wujudaken, sahe ing dalem bentuk ubudiyah mahdoh kanthi nglampahi
ibadah haji kagem ingkang sampun mampu, lan nyembelih hewan kurban kagem tiyang
ingkang kagungan kecukupan bondo kagem kurban. Kejawi meniko kito ugi tetep
kedah terus menerus menginterprestasikan kisah keteguhan, ketaatan lan
ketabahan Nabi Ibrohim kasebat wonten pagesangan kito.
Ketabahan Nabi
Ibrohim ngorbanaken putranipun saget kito wujudaken wonten kerelaan kito ambagi
kasenengan kalian tetanggi, lingkungan lan sederek-sederek umat Islam
lintunipun. Kados sederek kito ingkang nembe nglampahi ibadah haji ugi sami
ngelaksanaaken nyembelih hewan kurban.
Kanthi
keterangan meniko sampun cetho bilih sayari’atipun Alloh ingkan sampun kalampahaken
awit zaman Nabi Ibrohim meniko anggadhahi manfaat ingkang kathah sanget kagem
umat Islam. Manfaat segi ekonomi, sosial utawi kebudayaan. Tiyang Islang
ingkang nglampahi ibadah haji wonten Makkah campur bawur kalian umat Islam sak
dunyo malah campur kalian umat non muslim.
Kagem kito
ingkang dereng dipun panggil Alloh nindakaken ibadah haji wonten tanah suci
Makkah wonten tahun meniko, ugi gadhah tugas ndugeaken pesan pasedherekan lan
persatuan, yakni kanthi mbagi kasenengan lan kebahagiaan dateng tiang-tiang
ingkang kawontenanipun taksih gesang kanthi sarwo kekirangan, yakni kanthi
mbagi dagingv kurban. Gusti Alloh ngendikan
wonten ing Al-Qur’an :
`s9 tA$uZt ©!$# $ygãBqçté: wur $ydät!$tBÏ `Å3»s9ur ã&è!$uZt 3uqø)G9$# öNä3ZÏB 4
“Daging-daging unto
lan getihe iku babar pisan ora bisa merkoleh (karilane) Allah, ananging
ketaqwaan kang saka sira kabeh iku kang bisa merkoleh karilane Allah”. (QS. Al
Hajj: 37)
Pesen ingkang
saget kito pahami saking ayat meniko inggih meniko, kito supados langkung aktif
lan giat ugi tanggung jawab ndadosaken lingkungan kito dados lingkungan ingkang
ngremenaken, lingkungan ketingal pasedherekanipun sarto gesang kanthi kasih
sayang dateng sesami.
Kecintaan lan
ketaatan meniko kalih perkawis ingkang boten saget dipun pisah. Imam
Al-baidlowi ngendiko : “Cinta, inggih meniko kepinginan nglampahi taat”. Lajeng
Syekh Az-Zujaj ugi ngendiko : Cinto manungso dateng Alloh lan rosulipun inggih
meniko manut lan nderek dateng perintah-perintahipun Allah lan ridlo dateng
sedoyo perintahipun Alloh lan ajaran ingkang dipun asto rosululloh.
Artosipun,
kecintaan lan ketaatan dateng Alloh boten mungkin dipun wujudaken tanpo
pengorbanan. Dados boten wonten cinta tanpo ketaatan, lan boten wonten taat
tanpo pengorbanan.
Menikolah pesan
agung ingkang saget kito pendhet saking kisah perintah nyembelih Islamil
putranipun Ibrohim alaihis salam.
Pramilo, menawi
kito ngakeni cinta Allah lan rosulipun serto nderek ajaran-ajaran Islam, temtu
kito boten badhe nyia-nyiaaken kesempatan ing wulan Idul Adha meniko namun
kangge seneng-seneng piyambakan. Sebab Alloh merintahaken dateng kito andum
karunia lan kesyukuran wonten dinten riyadin meniko, kados ingkang sampun dipun
contoaken deneng poro Nabi lan poro ulama.
Mugi-mugi
wonten ing dinten riyadin ingkang agung meniko kito saget sareng-sareng
menikmati karunia Alloh kanthi suka cita lan raos kasih sayang minongko wujud
syukur kito dateng Alloh. Ugi poro tetanggi saget nderek ngraosaken kebahagiaan
kito wonten margi ingkang dipun ridloni deneng Alloh SWT.
Mugi-mugi Alloh
paring pangapunten dateng sedoyo dosa lan kesalahan kito ugi maringi sedoyo
kasih sayangipun dateng kito sedoyo, sahinggo sedoyo hajat kito dipun cekapi
deneng Alloh, supados kito saget ngabdi lan ngibadah dateng Alloh kanthi
langkung sampurno. Amin allohumma amin.
أعُوْذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطنِ الرَّجِيْمِ. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ. إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ
بَارَك اللهَ
لِيْ وَلَكُمْ فِي الْقُرْآنِ الْعَظِيْمِ وَنَفَعَنِيْ وَإِيَّاكُمْ بِمَا فِيْهِ
مِنَ اْلآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيْمِ وَتَقَبَّلْ مِنِّيْ وَمِنْكُمْ
تِلاَوَتَهُ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْمِ ، فَاسْتَغْفِرُوْا اللهَ
الْعَظِيْمِ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُوْرُ الرَّحِيْمِ
KHUTBAH KEDUA:
اللهُ
اَكْبَرْ اللهُ اَكْبَرْ اللهُ اَكْبَرْ
اللهُ
اَكْبَرْ اللهُ اَكْبَرْ اللهُ اَكْبَرْ اللهُ اَكْبَرْ.
اللهُ
اَكْبَرْ كبيرا وَاْلحَمْدُ للهِ كَثِيْرًا وَسُبْحَانَ الله بُكْرَةً وَ
أَصْيْلاً لاَ اِلَهَ اِلاَّ اللهُ وَاللهُ اَكْبَرْ اللهُ اَكْبَرْ وَللهِ
اْلحَمْدُ
اَلْحَمْدُ
للهِ عَلىَ اِحْسَانِهِ وَالشُّكْرُ لَهُ عَلىَ تَوْفِيْقِهِ وَاِمْتِنَانِهِ.
وَاَشْهَدُ اَنْ لاَ اِلَهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ وَاَشْهَدُ
اَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ الدَّاعِى اِلىَ رِضْوَانِهِ.
اللهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَلِهِ وَاَصْحَابِهِ
وَسَلِّمْ تَسْلِيْمًا كِثيْرًا.
اَمَّا
بَعْدُ: فَياَ اَيُّهَا النَّاسُ اِتَّقُوا اللهَ
فِيْمَا اَمَرَ وَانْتَهُوْا عَمَّا نَهَى .وَاعْلَمُوْا اَنَّ اللهّ اَمَرَكُمْ بِاَمْرٍ بَدَأَ
فِيْهِ بِنَفْسِهِ وَثَـنَّى بِـمَلآ ئِكَتِهِ بِقُدْسِهِ وَقَالَ تَعاَلَى اِنَّ
اللهَ وَمَلآ ئِكَتَهُ يُصَلُّوْنَ عَلىَ النَّبِى يآ اَيُّهَا الَّذِيْنَ
آمَنُوْا صَلُّوْا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوْا تَسْلِيْمًا. اللهُمَّ صَلِّ عَلَى
سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلِّمْ وَعَلَى آلِ سَيِّدِناَ
مُحَمَّدٍ وَعَلَى اَنْبِيآئِكَ وَرُسُلِكَ وَمَلآئِكَةِ اْلمُقَرَّبِيْنَ وَارْضَ
اللّهُمَّ عَنِ اْلخُلَفَاءِ الرَّاشِدِيْنَ اَبِى بَكْرٍوَعُمَروَعُثْمَان
وَعَلِى وَعَنْ بَقِيَّةِ الصَّحَابَةِ وَالتَّابِعِيْنَ وَتَابِعِي
التَّابِعِيْنَ لَهُمْ بِاِحْسَانٍ اِلَىيَوْمِ الدِّيْنِ وَارْضَ عَنَّا مَعَهُمْ
بِرَحْـمَتِكَ يَا اَرْحَمَ الرَّاحِـمِيْنَ.
اَللهُمَّ
اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِيْنَ وَاْلمُؤْمِنَاتِ وَاْلمُسْلِمِيْنَ وَاْلمُسْلِمَاتِ
اَلاَحْيآءُ مِنْهُمْ وَاْلاَمْوَاتِ اللهُمَّ اَعِزَّ اْلاِسْلاَمَ وَاْلمُسْلِمِيْنَ
وَأَذِلَّ الشِّرْكَ وَاْلمُشْرِكِيْنَ وَانْصُرْ عِبَادَكَ اْلـمُوَحِّدِيَّةَ
وَانْصُرْ مَنْ نَصَرَ الدِّيْنَ وَاخْذُلْ مَنْ خَذَلَ اْلمُسْلِمِيْنَ وَ
دَمِّرْ اَعْدَاءَ الدِّيْنِ وَاعْلِ كَلِمَاتِكَ اِلَى يَوْمَ الدِّيْنِ.
اللهُمَّ ادْفَعْ عَنَّا اْلبَلاَءَ وَاْلوَبَاءَ وَالزَّلاَزِلَ وَاْلمِحَنَ
وَسُوْءَ اْلفِتْنَةِ وَاْلمِحَنَ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَمَا بَطَنَ عَنْ بَلَدِنَا
اِنْدُونِيْسِيَّا خآصَّةً وَسَائِرِ اْلبُلْدَانِ اْلمُسْلِمِيْنَ عآمَّةً يَا
رَبَّ اْلعَالَمِيْنَ. رَبَّنَا آتِناَ فِى الدُّنْيَا حَسَنَةً وَفِى اْلآخِرَةِ
حَسَنَةً وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ. رَبَّنَا ظَلَمْنَا اَنْفُسَنَاوَاِنْ لَمْ
تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُوْنَنَّ مِنَ اْلخَاسِرِيْنَ. عِبَادَ اللهِ !
اِنَّ اللهَ يَأْمُرُنَا بِاْلعَدْلِ وَاْلاِحْسَانِ وَإِيْتآءِ ذِى اْلقُرْبىَ
وَيَنْهَى عَنِ اْلفَحْشآءِ وَاْلمُنْكَرِ وَاْلبَغْي يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ
تَذَكَّرُوْنَ وَاذْكُرُوا اللهَ اْلعَظِيْمَ يَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوْهُ عَلىَ
نِعَمِهِ يَزِدْكُمْ وَلَذِكْرُ اللهِ اَكْبَر
Tidak ada komentar:
Posting Komentar